Przejdź do treści
Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie wydarzenia

Spowolnij bieg myśli – praktyka uważności w ruchu i bezruchu. Warsztat Agnieszki Kmieciak

29 czerwca | 11:00 16:30

Na spotkanie zapraszam osoby, które mają potrzebę na chwilę zwolnić, dosłownie i w przenośni; wyłączyć się z szalonego nurtu codziennych spraw; przez kilka godzin nie zaglądać do telefonu, nie przeglądać Internetu.

Może ten czas sprawi, że zauważysz, jak się czujesz, co myślisz, czego potrzebujesz. Czasami pobycie w ciszy, bez konieczności rozmawiania, komentowania i oceniania działa, jak balsam dla stale rozkminiającego coś umysłu i udręczonego tym ciała.

Zaczniemy od chwili ciszy siedząc w milczeniu – na poduszce lub na krześle, jak komu będzie wygodniej – by zorientować się, jak się w ogóle czujemy, jak oddychamy, czym ostatnio żyjemy.

Następnie, leżąc wygodnie na podłodze, pod kocem lub pozostając w pozycji siedzącej, zrobimy body scan czyli praktykę uważności, znaną adeptom mindfulness, podczas której powoli przesuwa się uwagę z miejsca na miejsce w ciele. Możemy dzięki temu poczuć napięcia będące echem targających nami emocji i przeżyć.

Potem trochę się poruszamy, porozciągamy, pooddychamy podczas delikatnej sesji jogi takiej, w której żadne wcześniejsze doświadczenie nie będzie potrzebne. Tę część zakończymy prostymi i praktycznymi ćwiczeniami oddechowymi. Tak przygotowani przystąpimy do praktyki medytacji, prowadzonej i w ciszy – wcześniejsze doświadczenie też nie jest potrzebne.

Jeśli czujesz, że masz na to wszystko ochotę ale nie wiesz, jak to zrobić, bo już nie pamiętasz, jak to jest po prostu odpoczywać lub – co gorsza – już tego nie potrafisz, bo od tak dawna ulegasz presji, obowiązkom i nawykom, że zwyczajnie nie masz czasu, energii a często odwagi na zrobienia czegoś tylko dla siebie, zapraszam. Spróbujesz złapać oddech, zająć się sobą, uspokoić głowę i po prostu odpocząć.

Spędzimy kilka godziny nie spiesząc się, za niczym nie pędząc, płynnie i spokojnie, bez napięcia czy przymusu przełączać nasz układ nerwowy z działania na bycie. Będziemy razem, ale każda z uczestniczących osób będzie miała możliwość bycia sama ze sobą, bez komentowania czy oceniania siebie czy innych.

Warsztat może być początkiem drogi, którą zechcesz podążać. Badania prowadzone na całym świecie dowodzą, że medytacja ma dobroczynny wpływ na ludzki mózg. Coraz więcej osób wplata ją do swojego codziennego życia, a lekarze i psycholodzy zalecają ją swoim pacjentom i klientom. Jeszcze kilka lat temu traktowana jak dziwactwo dzisiaj staje się niezbędna dla osób, które chcą cieszyć się dobrym zdrowiem, fizycznym i psychicznym. Regularnie ją praktykując rzadziej reagujemy nadmiernym stresem czy lękiem, częściej cieszymy się dobrym zdrowiem, lepszym nastrojem, potrafimy rozpoznawać swoje emocje a także nie działać automatycznie i nawykowo w sytuacjach, w których nie jest to potrzebne. Stany depresyjne czy zaburzenia lękowe na stałe ustępują miejsca dobremu samopoczuciu.

W chwili ciszy, uspokojenia i odprężenia możemy poczuć wyraźniej, w jakim stanie jest nasze ciało, jaki mamy nastrój, a także możemy uzyskać odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Takie chwile, kiedy możemy spokojnie pobyć sami ze sobą, bez multimedialnych atrakcji, bez przeskakiwania od jednej czynności do drugiej, dla większości osób są niemożliwą do osiągnięcia abstrakcją. Ten warsztat pozwoli Ci tego doświadczyć.

Zakończymy nasze spotkanie herbatą, rozmawiając lub nadal milcząc na różne tematy:)

Prowadząca Agnieszka Kmieciak

Opłaty:
130 zł
100 zł dla osób regularnie uczęszczających na zajęcia w ośrodku

W cenie ciepłe napoje i drobne przekąski. Zapisy i wpłata 50 zł zadatku do 24.VI; przy rezygnacji po 24.VI zadatku nie zwracamy, chyba, że warsztat nie odbędzie się. Zapisy do wyczerpania miejsc.