Przejdź do treści

Yin joga

Yin joga jest praktyką opartą na pracy z tkankami plastycznymi, takimi jak: stawy, więzadła czy powięzi. Praca z nimi jest nieco inna, niż praca w pozostałych stylach jogi, które koncentrują się głównie na mięśniach, ich rozciąganiu lub wzmacnianiu. Dla stymulacji i wzmocnienia tkanki plastyczne wymagają delikatnego nacisku, stosowanego przez dłuższy czas, a w utrzymaniu pozycji pomaga nam grawitacja oraz ciężar ciała. Praktyka yin jogi jest zatem doskonałym uzupełnieniem i wsparciem praktyki innych, bardziej dynamicznych stylów jogi (także innych dynamicznych aktywności), pozwalając na zachowanie równowagi między siłą i elastycznością oraz zapewniając stabilność i bezpieczeństwo stawów.

W zabieganym świecie yin joga pozwala nam uzyskać równowagę pomiędzy aspektami yin i yang, co zgodnie z filozofią taoistyczną prowadzi do harmonii i zdrowia. Praktyka yin jogi przynosi szereg korzyści na poziomie fizycznym, emocjonalnym i energetycznym, a w szczególności: zwiększa mobilność i zakres ruchu w stawach, poprzez stymulację kanałów energetycznych (meridianów) poprawia funkcjonowanie organów wewnętrznych, równoważy energetycznie, stymuluje system immunologiczny, odbudowę kości oraz wspomaga pracę z emocjami.

Przygotowanie do zajęć

Dla większego komfortu i bezpieczeństwa przychodząc na zajęcia do ośrodka przynoś własną matę i koc. Jeśli chcesz skorzystać z maty ośrodkowej, przyjdź nieco wcześniej, by zdążyć ją zdezynfekować przed zajęciami (po ich zakończeniu również, płyn jest dostępny na miejscu). Pod ręką miej koc i skarpetki – przydadzą się podczas relaksu końcowego. Zjedz przynajmniej 2,5 godziny wcześniej, załatw sprawy na tyle, żeby przez kolejne 1,5 godziny mieć czas tylko dla siebie.